BASINA VE KAMUOYUNA
Tarih: 19.04.2011 23:00:00| Okunma Sayısı: 3489

BASINA VE KAMUOYUNA,

 

YSK’nun Barış ve Demokrasi platformunun desteklemiş olduğu yedi adayın seçimlere katılamayacağı kararı hukuki bir fiyaskodur. Bu kararın hukuken değil siyaseten verildiği genel kabul görmüştür. YSK’nın kararını aday listelerinin açıklanacağı son güne bırakmış olması, milletvekillerinin YSK’da sürekli eksiklikler konusunda bilgi alış verişinde bulunmasına rağmen kendilerine adaylıkları iptal edilenler konusunda sorun olmadığının söylenmesi YSK’nın kararının ülkeyi kaosa sürüklemeyi amaçladığını göstermektedir. YSK Anayasanın 76. maddesi gereği eski mahkûmiyetleri gerekçe olarak göstermiştir. Ancak bu gerekçeyi kabul etmek mümkün değildir. Keza Gültan Kışanak ve Sabahat Tuncel’in halen milletvekillikleri devam etmektedir. Daha önceki başvurularda sehven cezalarının görülmemiş olduğuna inanmak gerçekçi değildir. Kaldı ki Sabahat Tuncel’in redde gerekçe edilen cezası mazbatasını almadan önce kesinleşmiş olup buna rağmen mazbatası kendisine teslim edilmiştir. Aynı şekilde Leyla Zana ve Hatip Dicle’nin başvurularının kabul edilmemesi gerekçesi akıl ve mantık dışıdır. Kamuoyunun da bildiği gibi Selim Sadak, Leyla Zana ve Hatip Dicle aynı davadan yargılanıp ceza almışlardır. Selim Sadak 2009 belediye başkanlığı seçimlerinde Siirt Belediye Başkanı olarak seçilmiş, YSK Selim Sadak’ın adaylığı için herhangi bir eksiklik görmemiştir. Oysa Belediye Başkanlığı yeterlilik şartları ile milletvekili yeterlilik şartları aynıdır. Bu durumda Leyla Zana ve Hatip Dicle’nin adaylıklarının kabul edilmemesinin hiçbir geçerli açıklaması bulunmamaktadır.  Ertuğrul Kürkçü 1986’da infaz yasasında yapılan değişiklikle cezasını tamamlayarak özgürlüğüne kavuşmuştur. TCK’da yapılan değişiklikle memnu hakların iadesi kurumu kaldırılmış, Avrupa’ya bu değişiklik Türkiye’nin insan haklarına duyarlılığı olarak lanse edilmiştir. Bu durumda 25 yıl önce infazını tamamlamış bir kişinin milletvekili adayı olamaması hangi insan hakları ilkesi ile açıklanacaktır? Tüm bunlar adaylıkları iptal edilen başvurucuların iptal gerekçelerinin hukuki değil, ülkeyi kaosa sürüklemeyi amaçlayan siyasi bir karar olduğu anlaşılmaktadır.  

 

%10 seçim barajı bu ülkenin demokrasisinin önünde büyük bir engeldir. Bu güne kadar barajın kaldırılmaması veya indirilmemesi demokrasi ayıbımızdır. Demokrasi çevreleri bu engeli aşabilmek ve geniş halk kitlelerini meclise taşıyabilmek için bağımsız aday formülünü bulmuş, ancak demokrasi karşıtları devreye girerek buna da engel koymuşlardır.

 

Bu kararı sadece Kürt halkına değil, Türkiye halklarına ve Avrupa’ya açıklamanın hiçbir yolu bulunmamaktadır. Yeni meclisin sivil anayasa yapacak ve Kürt sorununu çözecek bir meclis olduğuna inandığımıza göre, içinde Kürtlerin ve demokrasi güçlerinin bulunmadığı bir meclis bu sorunları nasıl çözecek ve toplumsal meşruiyet nasıl sağlanacaktır?

 

Meclis ve Türkiye halkı seçimlerle oynayan, halkın tercihlerini yok sayan bu bürokrasi ve yargı despotizmine bir son vermelidir. Meclis toplanarak seçimlere girilmeden her yol denenmeli, yasal değişiklik yapılmalı ve adaylıkları iptal edilen adayların engellerinin kaldırılması veya yerine yeniden aday gösterilmesinin yolu açılmalıdır. Ve bu karar siyasilere ders olmalıdır.

 

Askeri vesayetin ülkedeki her kuruma işlediğine en güzel kanıt bu karar olmuştur. Bu vesayetin kalkması ancak 1980 darbesinin tüm izlerinin ülkeden silinmesi ile ve darbe ürünü anayasanın, seçim yasasının, siyasi partiler kanununun değiştirilmesi ile mümkün olacaktır.

 

YSK’nın şikâyet yoluyla bu anlamlandıramadığımız kararı geri alacağına inanmak istiyoruz. Yargının siyasi sürece etki etme çabası ve olumsuz müdahalelerinin son bulması dileğimizi tüm kamuoyuyla paylaşıyoruz. 19.04.2011    

 

 

Şırnak Barosu           Ağrı Barosu     Adıyaman Barosu  

Batman Barosu         Bitlis Barosu     Bingöl Barosu  

Diyarbakır Barosu    Elazığ Barosu   Hakkari Barosu  

Kars Barosu            Mardin Barosu     Muş Barosu   

Siirt Barosu            Şanlıurfa Barosu   Tunceli Barosu

Van Barosu        

ETKİNLİK TAKVİMİ

Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<Mart 2024><<
Mart 2024
 PSÇPCCP
926272829123
1045678910
1111121314151617
1218192021222324
1325262728293031
141234567

28.03.2024
AV. KADİR KARAÇELİK
BARO BAŞKANI

BARO LEVHASI


© Web sitesi hizmeti Türkiye Barolar Birliği tarafından verilmektedir.